Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Andrea Groot - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Andrea Groot - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Andrea

02 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal!

Maandag ben ik na een heeeele lange (20uur) maar prima verlopen reis aangekomen in Buenos Aires. Om Buenos Aires ook echt in te kunnen moest ik eerst, hoe kan het ook anders, een paar stempels halen! ....voor vertrek had ik er al een stuk of 8 gehaald, maar blijkbaar was dat toch niet genoeg. Gelukkig waren ze erg behulpzaam bij de douane en was alles binnen een paar minuten geregeld en kon ik met de taxi naar het centrum.

Volgens de Lonely Planet doe je er een uur over om met de taxi in het centrum te komen. Michael had al gezegd dat dit erg overdreven was en nu snap ik ook waarom: iedereen rijdt hier gewoon recht op z'n doel af, ongeacht of je daarvoor met de auto een trap af of een aantal stoepen over moet.
Ook hier hebben ze de 80km zones....waar de taxichauffeur 150 reed en van alle kanten in werd gehaald door jaren 60 auto's :)

Vandaag ben ik samen met Michael de stad gaan verkennen. Helaas regende het de hele dag waarbij meerdere mensen benadrukten dat het hier eigenlijk nooit regent, dus dat dit best bijzonder is (jeej). Door de regen nog niet echt veel foto's kunnen maken dus, maar wel al veel gezien. Hij heeft me de wijk laten zien waar hij gewoond heeft en we zijn nog even bij wat vrienden van hem langs geweest.

Buenos Aires is echt heeeeel erg groot en super mooi. Alles is ook echt heel erg anders dan in Europa. Zo zijn de metros van hout met niet geheel sluitende deuren en voorzien van schemerlampen. De mensen hier zijn heel erg vriendelijk en behulpzaam en ondanks dat het een super drukke stad is komt iedereen erg relaxt over. Toen ik mij vanmiddag in een overvolle metro probeerde te proppen riep een man plotseling "Hey goed dat je toch nog gekomen bent, we misten je al!!" LOOOL:)

Morgenavond vertrek ik met een nachtbus richting Iguazu waar het volgens de weerberichten een stuk beter is, 35 graden en volop zon!


  • 03 Oktober 2012 - 11:21

    Paloma:

    Para la familia, traduccion del texto en holandés:
    Buenos Aires Lunes 1 de octubre,

    Hola a todos!
    El lunes he llegado a Buenos Aires, tras un largo viaje de casi 20 horas, pero sin complicaciones. Para poder entrar en Buenos Aires tuve que pedir un par de apostillas más, antes de salir de viaje ya habia recogido unas 8, pero parece ser que estas 8 no eran suficientes. Afortunadamente los aduaneros fueron muy serviciales, lo solucionaron en unos minutos y pude tomar un taxi al centro.

    La guia turistica Lonely Planet die que se tarda una hora en llegar al centro. Michael me habia dicho que esto era exagerado y ahora comprendo por que: Cada uno conduce aqui como Dios le dio a entender, sin tener en cuenta si has de bajar escaleras con el coche o subirte por las aceras. Aqui tambien tinen zonas con un limite de 80km/h....donde mi taxista a 150km/h conducia y encima le adelantaban cohes de los años 60 :)

    Hoy he ido con Michael a patear la ciudad. Desafortunadamente llovia todo el dia, a lo que la gente recalcinaban que no llueve casi nunca, esta vez era una ecepcion. Por culpa de la lluvia no he podido hacer muchas fotos, pero si he podido ver muchas cosas. Michael me ha enseñado el barrio donde vivio y hemos ido a visitar a un par de sus amigos.

    Buenos Aires es una ciudad super bonita. Aqui todo es diferente a Europa. Por ejemplo el metroes de madera y las puertas no cierran del todo y el alumbrado es de bombillas. La gente aqui es muy servicial y a pesar de una ciudad muy agitada, la gente suele ser muy relajada. Cuando esta tarde intente meterme en un metro que iba a tope de gente, un hombre grito: Eh, menos mal que has llegado, ya te echabamos de menos!! (ja,ja,ja)

    Mañana por la noche saldre con el autobus en direccion a Iguazu, donde segun las noticias el tiempo es mejor que aqui ahora, 35 grados y sol!


  • 03 Oktober 2012 - 12:05

    Reinier Van Waesberge:

    Leuk te lezen. Ik ga je volgen. Bijzonder die metros van hout met schemerlampen. Yes die regen, daar zat jij natuurlijk op te wachten en dat in Buenos Aires.

    Succes en genieten maar,
    Reinier


  • 03 Oktober 2012 - 15:50

    Andrea De Groot:

    @paloma jajaja muchas gracias por la traduccion! menos mal que estas de baja asi estas en ello 24/7 :)

  • 03 Oktober 2012 - 17:51

    Paloma:

    Pienso en todo!

  • 03 Oktober 2012 - 18:34

    Melissa:

    Super leuk om te lezen!
    Ben benieuwd naar je verhalen!
    Fijn dat je niet alleen bent, als je last van je been krijgt kan je iig nog op z'n rug! ;-)

    x
    Melis

  • 03 Oktober 2012 - 19:31

    Dhr. Parasol:

    Bebé Hormiga,

    Wie is Michael? Fijn dat het regent, blij dat alles zo naar wens is, ik ga even naar Los den Hahos omdat ik je zo mis, misschien kan ik je ruiken. Al iets vernomen van el tigresa del orient? Ik wil graag een handtekening.

    Met oprechte deelneming,

    Pequeña Sombrilla

  • 04 Oktober 2012 - 00:11

    Wilma:

    Lieve Andrea,
    Heel blij ben ik met je verhalen....en ja ik vond BA ook een superleuke stad!!Ben heel benieuwd hoe je Iguazu vindt...mijn wens is om daar ook nog es te kijken....Geniet van elke minuut!!!Lekker eten en op je tassie passen!!
    Dikke kus uit prachtig Bonaire...
    Wilma
    Wie is mijnheer Paraplu???Heel benieuwd naar!!!

  • 04 Oktober 2012 - 00:11

    Wilma:

    Lieve Andrea,
    Heel blij ben ik met je verhalen....en ja ik vond BA ook een superleuke stad!!Ben heel benieuwd hoe je Iguazu vindt...mijn wens is om daar ook nog es te kijken....Geniet van elke minuut!!!Lekker eten en op je tassie passen!!
    Dikke kus uit prachtig Bonaire...
    Wilma
    Wie is mijnheer Paraplu???Heel benieuwd naar!!!

  • 04 Oktober 2012 - 00:11

    Wilma:

    Lieve Andrea,
    Heel blij ben ik met je verhalen....en ja ik vond BA ook een superleuke stad!!Ben heel benieuwd hoe je Iguazu vindt...mijn wens is om daar ook nog es te kijken....Geniet van elke minuut!!!Lekker eten en op je tassie passen!!
    Dikke kus uit prachtig Bonaire...
    Wilma
    Wie is mijnheer Paraplu???Heel benieuwd naar!!!

  • 04 Oktober 2012 - 00:11

    Wilma:

    Lieve Andrea,
    Heel blij ben ik met je verhalen....en ja ik vond BA ook een superleuke stad!!Ben heel benieuwd hoe je Iguazu vindt...mijn wens is om daar ook nog es te kijken....Geniet van elke minuut!!!Lekker eten en op je tassie passen!!
    Dikke kus uit prachtig Bonaire...
    Wilma
    Wie is mijnheer Paraplu???Heel benieuwd naar!!!

  • 04 Oktober 2012 - 00:11

    Wilma:

    Lieve Andrea,
    Heel blij ben ik met je verhalen....en ja ik vond BA ook een superleuke stad!!Ben heel benieuwd hoe je Iguazu vindt...mijn wens is om daar ook nog es te kijken....Geniet van elke minuut!!!Lekker eten en op je tassie passen!!
    Dikke kus uit prachtig Bonaire...
    Wilma
    Wie is mijnheer Paraplu???Heel benieuwd naar!!!

  • 04 Oktober 2012 - 00:11

    Wilma:

    Lieve Andrea,
    Heel blij ben ik met je verhalen....en ja ik vond BA ook een superleuke stad!!Ben heel benieuwd hoe je Iguazu vindt...mijn wens is om daar ook nog es te kijken....Geniet van elke minuut!!!Lekker eten en op je tassie passen!!
    Dikke kus uit prachtig Bonaire...
    Wilma
    Wie is mijnheer Paraplu???Heel benieuwd naar!!!

  • 04 Oktober 2012 - 16:26

    Dhr. Paraplu:

    1 keer vragen is genoeg hoor Wilma, nu voel ik me heel erg bekeken.

    Met verontwaardiging,

    Pequeña Sombrilla

  • 04 Oktober 2012 - 22:11

    Andrea De Groot:

    Pequeña sombrilla niet overdrijven!

    @Wilma mijnheer paraplu is mijn eega:) Hoe is Bonaire?! Leuk dat je het boek leuk vindt, ik heb 'm nu ook bij me:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

rondreis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Cusco

13 November 2012

Arequipa-Nasca-Puno-Cusco

02 November 2012

San Pedro de Atacama

24 Oktober 2012

Santiago

16 Oktober 2012

FOTOS
Andrea

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 21438

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 04 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: