Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Andrea Groot - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Andrea Groot - WaarBenJij.nu

Santiago

Blijf op de hoogte en volg Andrea

24 Oktober 2012 | Chili, Santiago de Chile

Mocht ik ooit kwijt zijn, laat die man van spoorloos dan eerst in Santiago zoeken, ik ben hier nu bijna een week en dit is echt de mooiste stad die ik tot nu toe gezien heb, heel erg gaaf!!!

Over Puerto Montt heb ik eigenlijk niet zo veel te melden, ik heb daar met name in de jacuzzi van mijn hotel doorgebracht :)
Vanuit Pto. Montt ben ik met de nachtbus naar Santiago gegaan, een rit van 12 uur met een luid snurkende Chileen naast me, maar gelukkig was ik voorzien van een Ipod met meer dan 12uur aan muziek.

Mijn hostel in Santiago ligt in de wijk "Bella Vista". Dit is een centraal gelegen kunstenaarswijk met veel bars en restaurantjes waardoor er altijd van alles te beleven valt. De eerste dag ben ik naar het huis "La Chascona" van Pablo Neruda gegaan. Dit huis liet hij ooit bouwen om zijn minnares, Mathilde, in te verbergen. Na hun huwelijk zijn ze daar samen gaan wonen, maar tijdens het Pinochet regime werd het grootste gedeelte van het huis verwoest. Na de dood van Neruda heeft Mathilde het huis in zijn oorspronkelijke staat laten restaureren en is nu inclusief alle meubels, schilderijen etc. te bezichtigen.

Toen ik in het hostel kwam was de eigenaar net bezig met het openbreken van een locker: Becky, een meisje uit Engeland die een jaar op wereldreis is was de sleutel van het slot op haar locker kwijt geraakt...Nadat haar locker opengebroken was kon ze bij haar mobiel...liep daarmee het dakterras op...en... liet 'm precies tussen twee gevels in vallen...waarna de eigenaar van het hostel een baksteen uit de muur moest halen zodat zij bij haar mobiel kon...(voor Roos en Steef LEES: Becky en ik maken een goed duo!) Dus zijn wij de volgende dag samen op pad gegaan. Na een grote de-tour waardoor we heeeel veel van de stad gezien hebben (Becky had haar plattegrond ondersteboven) kwamen we aan bij het museum van schone kunsten in Santiago. Hierna zijn we naar "mercado central" gegaan een enorm grote markt waar je allerlei soorten vis en kreeft kunt eten. Na een kingcrab lunch zijn we naar "mercado de artesanias Santo Lucia gegaan" een markt met handgemaakte Chileense producten. Tegenover deze markt is een groot park boven op een heuvel waar je mooi uitzicht over de stad hebt.

De derde dag zijn Becky en ik naar "Los Dominicos" gegaan. Dit is een buitenwijk van Santiago waar een soort dorpje gebouwd is. Het dorpje bestaat uit allemaal ateliers waar handgemaakte producten verkocht worden en je ook kunt zien hoe deze gemaakt worden. Dit varieert van meubels tot schilderijen en er zijn ook een aantal hutten waar je zelf jams kunt bereiden. Erg leuk om te zien allemaal!
'S avonds zijn we vroeg naar het hostel gegaan omdat Becky die avond naar Nieuw Zeeland vertrok.

Santiago is echt een super gave stad, waar je eindeloos lang kunt lopen (en niet alleen omdat ik altijd verdwaal) maar overal kom je kleine marktjes en leuke parken tegen. Ik was van plan om hier maar 2 nachten te blijven, maar heb er uiteindelijk 5 bijgeboekt. Morgenmiddag vertrek ik naar de Atacama woestijn. Een busreis van 24 uur naar de droogste woestijn ter wereld, waar het al meer dan 50 jaar niet heeft geregend...Maar zoals ik al zei, Santiago is een fantastische stad en 7 dagen is veel te kort, dus ik wil hier zeker nog eens heen! ..maar goed nu eerst richting het noorden zodat ik op tijd in Peru ben.

Heel erg leuk om al jullie reacties, smsjes en mailtjes te lezen trouwens!!!!

  • 24 Oktober 2012 - 08:18

    Tamara:

    ok.. we hadden het er gister al over... ik denk dat ik nu een ticket naar santiago ga boeken.. blijf je dan wel nog wat langer :-P

  • 24 Oktober 2012 - 11:25

    Paloma:

    PARA LA FAMILIA

    Santiago de Chile
    24 oktubre 2012


    Si alguna vez desapareciera, que el presentador del programa "Sin rastro" me busque en Santiago. Estoy aqui casi una semana y es la ciudad mas bonita que he visto en mi vida, una pasada!

    Sobre Puerto Montt no tengo mucho que decir, la mayor parte del tiempo lo pase en el jacuzzi de mi hotel. :)
    Desde Puerto Montt cogi el bus nocturno con destino Santiago, un viaje de 12 horas con un Chileno roncado a mi lado, afortunadamente llevaba mi ipod con mas de 12 horas de musica.

    Mi hostal en Santiago esta situado en el barrio de Bella Vista. Este es un barrio centrico y artistico con muchos restaurantes por lo que siempre hay algo que hacer. El primer dia fui a "La Chascona", la casa del poeta Pablo Neruda. Hizo construir esta casa para esconder en ella a su amante Matilde. Tras su matrimonio estuvieron viviendo en ella, pero durante la dictatura de Pinochet la casa fue destruida en gran parte. Tras la muerte de Neruda, Matilde hizo restaurar el casa para dejarla en su estado original incluidos los muebles y los cuadros.
    Cuando llegue al hostal me encontre con el dueño de este intentando forzar una taquilla: Becky, una chica inglesa que lleva ya un año viajando, habia perdido la llave de la taquilla... Despues de conseguir abrir la dichosa taquilla pudo acceder a su telefono movil...llevandoselo a la terraza y... lo dejo caer justo entre dos muros! El dueño del hotel tuvo que romper un ladrillo para poder rescatar el movil (Para Roos y Steef, como podeis ver Becky y yo hacemos buen duo).
    Al dia siguiente Becky y yo nos fuimos a patear la ciudad. Tras un tour enorme paseo ( Becky llevaba el plano al reves.) llegamos al Museo de Bellas Artes de santiago. Despues al Mercado central, un mercado enorme donde tambien puedes comer pescado y langosta. Despues del almuerzo con centollo nos dirigimos al Mercado de Artesania de Santa Lucia. Un mercado artesanal Chileno. Enfrente del mercado hay un enorme parque sobre una colina que muestra una preciosa vista de la ciudad.
    El tercer dia con Becky a Los Dominicos. Este es un barrio a las afueras de Santiago donde hay una especie de pueblecito. Este pueblecito consta de talleres artesanos, varia de talleres de muebles artesanos hasta talleres de pintores. Hay incluso una especie de cabañas donde puedes hacer tu propia mermelada. Muy bonito. Por la noche pronto al hostal porque Becky partia al dia siguiente para Nueva Zelanda.

    Santiago es una ciudad fantastica, una ciudad que puedes patear durante horas ( y no porque yo siempre me pierda) por todas partes encuentras mercadillos y parques. Yo tenia previsto quedarme solo dos noches pero he reservado cinco mas. Mañana miercoles saldre con destino el desierto de Atacama. Un viaje en autobus de 24 horas al desierto mas seco del mundo, lugares donde no ha llovido en 50 años! Pero como ya dije, Santiago es una ciudad preciosa donde siete dias no son suficientes por lo que esstoy segura de que volvere...pero en fin, ahora en direccion al norte hasta llegar a Peru.
    Por cierto, me encanta recibir vuestras reacciones, mensajes y email!!!!!!!





    Verras Andrea in Chili met een belletje via Hallobuitenland.nl

    Volgend bericht »
    Foto's bij verslag (37)



















































    Reisverslag Santiago

    Toon op kaart

    24 oktober 2012 | Door: ahicart


    21 1 Punta Arenas, Chili
    aA

    Santiago

    Mocht ik ooit kwijt zijn, laat die man van spoorloos dan eerst in Santiago zoeken, ik ben hier nu bijna een week en dit is echt de mooiste stad die ik tot nu toe gezien heb, heel erg gaaf!!!

    Over Puerto Montt heb ik eigenlijk niet zo veel te melden, ik heb daar met name in de jacuzzi van mijn hotel doorgebracht :)
    Vanuit Pto. Montt ben ik met de nachtbus naar Santiago gegaan, een rit van 12 uur met een luid snurkende Chileen naast me, maar gelukkig was ik voorzien van een Ipod met meer dan 12uur aan muziek.

    Mijn hostel in Santiago ligt in de wijk "Bella Vista". Dit is een centraal gelegen kunstenaarswijk met veel bars en restaurantjes waardoor er altijd van alles te beleven valt. De eerste dag ben ik naar het huis "La Chascona" van Pablo Neruda gegaan. Dit huis liet hij ooit bouwen om zijn minnares, Mathilde, in te verbergen. Na hun huwelijk zijn ze daar samen gaan wonen, maar tijdens het Pinochet regime werd het grootste gedeelte van het huis verwoest. Na de dood van Neruda heeft Mathilde het huis in zijn oorspronkelijke staat laten restaureren en is nu inclusief alle meubels, schilderijen etc. te bezichtigen.

    Toen ik in het hostel kwam was de eigenaar net bezig met het openbreken van een locker: Becky, een meisje uit Engeland die een jaar op wereldreis is was de sleutel van het slot op haar locker kwijt geraakt...Nadat haar locker opengebroken was kon ze bij haar mobiel...liep daarmee het dakterras op...en... liet 'm precies tussen twee gevels in vallen...waarna de eigenaar van het hostel een baksteen uit de muur moest halen zodat zij bij haar mobiel kon...(voor Roos en Steef LEES: Becky en ik maken een goed duo!) Dus zijn wij de volgende dag samen op pad gegaan. Na een grote de-tour waardoor we heeeel veel van de stad gezien hebben (Becky had haar plattegrond ondersteboven) kwamen we aan bij het museum van schone kunsten in Santiago. Hierna zijn we naar "mercado central" gegaan een enorm grote markt waar je allerlei soorten vis en kreeft kunt eten. Na een kingcrab lunch zijn we naar "mercado de artesanias Santo Lucia gegaan" een markt met handgemaakte Chileense producten. Tegenover deze markt is een groot park boven op een heuvel waar je mooi uitzicht over de stad hebt.

    De derde dag zijn Becky en ik naar "Los Dominicos" gegaan. Dit is een buitenwijk van Santiago waar een soort dorpje gebouwd is. Het dorpje bestaat uit allemaal ateliers waar handgemaakte producten verkocht worden en je ook kunt zien hoe deze gemaakt worden. Dit varieert van meubels tot schilderijen en er zijn ook een aantal hutten waar je zelf jams kunt bereiden. Erg leuk om te zien allemaal!
    'S avonds zijn we vroeg naar het hostel gegaan omdat Becky die avond naar Nieuw Zeeland vertrok.

    Santiago is echt een super gave stad, waar je eindeloos lang kunt lopen (en niet alleen omdat ik altijd verdwaal) maar overal kom je kleine marktjes en leuke parken tegen. Ik was van plan om hier maar 2 nachten te blijven, maar heb er uiteindelijk 5 bijgeboekt. Morgenmiddag vertrek ik naar de Atacama woestijn. Een busreis van 24 uur naar de droogste woestijn ter wereld, waar het al meer dan 50 jaar niet heeft geregend...Maar zoals ik al zei, Santiago is een fantastische stad en 7 dagen is veel te kort, dus ik wil hier zeker nog eens heen! ..maar goed nu eerst richting het noorden zodat ik op tijd in Peru ben.

    Heel erg leuk om al jullie reacties, smsjes en mailtjes te lezen trouwens!!!!



    Reageren





















  • 24 Oktober 2012 - 12:24

    Melissa:

    hey chick
    Gaaf zeg! mooie foto's ook.
    En leuk om steeds te horen dat je (bijna) in iedere stad weer andere mensen tegen komt waarmee je optrekt. Fijn, dan ben je ook niet alleen.
    Gaat alles nog ok met je been?
    Ik ga volgende week naar Plien en Bianca, ik zal aan je denken!
    x

  • 24 Oktober 2012 - 15:17

    Andrea De Groot:

    @tamaar ja laat maar weten hoelaat je vlucht aankomt!!!

    @melissa JALOERS!!! Ik wil ook naar plien en biancaaaaa!!! Haha heel veel plezier daar! Ennuh ga je weer eerst cake bakken?:p

  • 24 Oktober 2012 - 15:17

    Andrea De Groot:

    @tamaar ja laat maar weten hoelaat je vlucht aankomt!!!

    @melissa JALOERS!!! Ik wil ook naar plien en biancaaaaa!!! Haha heel veel plezier daar! Ennuh ga je weer eerst cake bakken?:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

rondreis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Cusco

13 November 2012

Arequipa-Nasca-Puno-Cusco

02 November 2012

San Pedro de Atacama

24 Oktober 2012

Santiago

16 Oktober 2012

FOTOS
Andrea

Actief sinds 23 Nov. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 21427

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 04 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: